شورت کدها در وردپرس استفاده بسیار مفیدی دارند اما همیشه هم بهترین روش نیستند. یکی از رایج ترین مشکلات استفاده از شورت کدها زمانی است که شما افزونه را نصب و توسط شورت کد در یکی از صفحات خود فراخوان کرده اید. زمانیکه این افزونه به هر دلیلی غیر فعال و یا حذف شود شورت کد کار نکرده و فقط به صورت متن دیده خواهند شد

در این آموزش قصد داریم روش حذف شورت کدهای اضافه از سایت را معرفی کنیم.

آیا شورت کدها به دردنخور هستند؟

پاسخ این سوال این است: نه، کاملا نه. شورت کدها قاعدتا به درد نخور نیستند اما گاهی مشکلاتی ایجاد می کنند. برای مثال، فرض کنید که از افزونه Ccompact Archives استفاده می کنید. این افزونه یک سری شورت کد و تابع در اختیار ما قرار می دهد و این شورت ها فقط در صفحات بایگانی استفاده شده اند. حال اگر زمانی به هر دلیلی این افزونه را غیر فعال کنید شما صفحاتی خالی دارای شورت کد دارید و این در حالتی است که شورت کدها به دلیل غیرفعال شدن افزونه کار نمی کنند و می بایست آنها را حذف کرد.

از سوی دیگر، حالتی را در نظر بگیرید که شورت کد یک افزونه را در بسیاری از صفحات خود به کار گرفته اید و حذف کردن تمامی شورت کدها از این صفحات کار سختی خواهد بود

در نتیجه کدی را به شما معرفی خواهیم کرد که بدون دغدغه بتوانید این شورت کدها را حدف کنید. برای این کار به سراغ فایل functions.php پوسته خود رفته و کد زیر را درون آن قرار دهید:

function wps_find_shortcode($atts, $content=null) { 
ob_start();
extract( shortcode_atts( array(
		'find' => '',
	), $atts ) );

$string = $atts['find'];

$args = array(
	's' => $string,
	);

$the_query = new WP_Query( $args );

if ( $the_query->have_posts() ) {
        echo '<ul>';
	while ( $the_query->have_posts() ) {
	$the_query->the_post(); ?>
	<li><a href="<?php  the_permalink() ?>"><?php the_title(); ?></a></li>
	<?php
	}
        echo '</ul>';
} else {
        echo "متاسفم،نوشته ای پیدا نشد"; 
}

wp_reset_postdata();
return ob_get_clean();
}
add_shortcode('shortcodefinder', 'wps_find_shortcode');

ما در کد بالا یک شورت کد جدید اضافه کردیم. (چرا؟) این شورت کد تابعی را برای اجرای کوئری وردپرس اجرا می کند. در این کوئری ما از جست و جوی پیشفرض وردپرس برای پیدا کردن شورت کدها استفاده کردیم

حال برای استفاده از این، باید یک نوشته یا صفحه جدید ساخته و کد زیر را درون آن قرار دهید:

[shortcodefinder find='نام شورت کد']

حال نوشته یا صفحه را ذخیره کرده و سپس پیشنمایش را ببینید. این اجازه می دهد که لیست شورت کدهای سایت را ببینید.

حذف شورت کدهای اضافه از صفحات وردپرس

متاسفانه، بهترین روش حذف شورت کدهای اضافی این است که به صفحه یا نوشته مراجعه کرده و به صورت دستی اقدام به حدف تک تک شورت کدها کنید.

در کد ذکر شده بالا، به شما نشان دادیم که چگونه لیست شورت کدهای استفاده شده در سایت را ببینید و این از هدر رفتن زمان شما برای یافتن کدها جلوگیری کرد.

حال اگر نمی خواهید که دونه به دونه شورت کدها را حذف کنید در اینجا روشی برای این کار معرفی می کنیم. کد زیر را داخل فایل functions.php پوسته خود قرار دهید:

add_shortcode( 'نام شورت کدی که میخواهید حذف شود', '__return_false' );

با استفاده از کد بالا، شما می توانید شورت کدهای مورد نظر خود را پنهان کنید. حال اگر چنین شورت کدهایی دارید که میخواهید در سایت استفاده نشوند کافیست نام آنها را در کد با قرار دهید.

امیدوارم آموزش امروز برای شما مفید باشد. موفق باشید

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --