سلام دوستان. مقاله آموزش وردپرس امروز مدرسه وردپرس ، نصب وردپرس در USB است. در این آموزش وردپرس دلایل نیاز به نصب وردپرس در USB را خواهیم گفت. با ما همراه باشید…

چرا وردپرس قابل حمل؟

گاهی اوقات نیاز دارید که پروژه خود را به راحتی جا به جا کنید و در زمان و مکان های مختلف به آن دسترسی داشته باشید. برای مثال زمان ارائه پروژه به مشتری می خواهید که بدون اینکه پروژه را آنلاین کرده باشید، آن را ارائه دهید برای بازبینی و یا می خواهید بدون جا به جا کردن لپ تاپ خود، پروژه خود را همراه داشته باشید. در این موارد بهترین راه نصب وردپرس در USB است

نیازمندی های نصب وردپرس در USB

همانطور که می دانید، برای نصب وردپرس به یک وب سرور نیاز است. مخصوصا زمانی که نیاز به سیستم مدیریت دیتابیس و دسترسی PHP داشته باشید. همه این امکانات بر روی وب سرور ها و همچنین شبیه ساز هایی از قبیل WAMP,XAMPP و MAMP وجود دارد.

اما زمانی که نیاز به نصب وردپرس در USB دارید، داستان کمی متفاوت خواهد بود. شما باید یک شبیه ساز بر روی USB خود بسازید. در ادامه مقاله ” نصب وردپرس در USB ” چگونگی این کار را خواهیم گفت.

نصب وردپرس با XAMPP قابل حمل

اگر تا به حال وردپرس را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده اید، پس باید با نرم افزار XAMPP آشنا باشید. یکی از محبوب ترین نرم افزار های شبیه ساز وب سرور برای ویندوز، نرم افزار XAMPP می باشد. ورژن معمولی این نرم افزار برای نصب بر روی کامپیوتر طراحی شده است و برای نصب بر روی USB مناسب نیست.

خوشبختانه، نسخه قابل حمل این نرم افزار وجود دارد و ما از این نسخه استفاده می کنیم. برای دانلود نسخه قابل حمل به صفحه دانلود Apache Friends بروید.

بر روی لینک “XAMPP Windows” کلیک کنید. در صفحه بعدی، لیستی از نسخه های XAMPP را خواهید دید. بر روی آخرین نسخه کلیک کنید و سپس نسخه قابل حمل را دانلود کنید (xampp-portable)

حالا USB خود را به سیستم وصل کرده و یک فولدر جدید در آن ایجاد کنید. برای مثال: Site

بعد از ساخت فولدر، برنامه XAMPP که دانلود کردید را باز کنید و نرم افزار را در فولدر Site نصب کنید:

دانلود xampp

بعد از اتمام نصب، نرم افزار را اجرا کرده و Apache و MySQL را start کنید. سپس آخرین نسخه وردپرس را دانلود کرده و در مسیر زیر Extract کنید: (فولدر wp-test را خود ایجاد کنید)

usb_flash/Site/htdocs/wp-test

نصب وردپرس در USB

حالا برای نصب وردپرس در USB نیاز به ساخت دیتابیس داریم. لینک http://localhost/phpmyadmin/ را باز کنید و به بخش User Accounts بروید و لینک Add user account را کلیک کنید

ساخت کاربر در phpmyadmin

سپس یک username ایجاد کرده و دو گزینه Create database with same name and grant all privileges و Grant all privileges on wildcard name (username\_%) را تیک بزنید و بعد بر روی دکمه Go کلیک کنید. مانند عکس زیر

نکته: گزینه Host Name را بر روی Local قرار دهید. فراموش نکنید که رمز عبور را کپی کنید

ساخت دیتابیس در phpmyadmin

 

با فعال کردن گزینه Create database with same name and grant all privileges ، یک دیتابیس به همان نام usename ایجاد خواهد شد.

حالا لینک http://localhost/wp-test را باز کرده و مراحل وردپرس را میگذرانیم. بعد از انتخاب زبان وردپرس ، در صفحه زیر اطلاعات دیتابیس و کاربر را وارد می کنیم:

نصب وردپرس

بعد از تکمیل فیلد ها بر روی دکمه ” فرستادن ” کلیک کنید و در صفحه بعد بر روی “راه اندازی نصب ” کلیک کنید. در صفحه جدید، عنوان سایت، نام کاربری و رمز عبور و آدرس ایمیل را ست کنید رو سپس بر روی “راه اندازی وردپرس ” کلیک کنید.

تمکیل نصب وردپرس

بعد از انجام مراحل بالا، نصب وردپرس در USB با موفقیت انجام شد و می توانید به راحتی از وردپرس خودتون استفاده کنید. بسیار خب دوستان مقاله امروز آموزش وردپرس درباره نصب وردپرس در USB به پایان رسید

موفق باشید

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --