حتما تا به حال متوجه شده اید که هنگام آپلود فایل در وردپرس، حداکثر حجم آپلود فایل را تعیین کرده است. مانند تصویر زیر:

آپلود در وردپرس

حال حالتی را در نظر بگیرید که می خواهید فایل با حجم 20 مگابایت را آپلود کنید و با توجه به محدودیت حجم آپلود در وردپرس، می بایست به سراغ هاست رفته و آنجا اقدام به آپلود کنید که این کار زمان گیر است. در این مقاله از سایت مدرسه وردپرس آموزش تغییر حجم آپلود فایل در وردپرس را خواهیم داد.

نکته: این آموزش در سطح متوسط قرار دارد. ممکن است در برخی از میزبانی ها به درستی کار نکند و شما باید با پشتیبان هاست خود تماس بگیرید.

خب حالا شروع می کنیم.

قدم اول: فایل functions.php پوسته

میخواهیم حداکثر حجم آپلود فایل را به 64 مگابایت تغییر دهیم. به سراغ فایل functions.php پوسته خود رفته و کد زیر را داخل آن قرار دهیم و ذخیره کنیم:

@ini_set( 'upload_max_size' , '64M' );
@ini_set( 'post_max_size', '64M');
@ini_set( 'max_execution_time', '300' );

قدم دوم: ساخت و یا ویرایش فایل php.ini

در حالت عادی، شما فایل php.ini را در دایرکتوری خود نخواهید دید. پس اگر چنین فایلی در هاست خود ندارید آن را بسازید و یا اگر دارید آن را در حالت ویرایش باز کنید. سپس کد زیر را داخل آن قرار دهید و ذخیره کنید:

upload_max_filesize = 64M
post_max_size = 64M
max_execution_time = 300

نکته: این کار ممکن است برای بسیاری از کاربران کار نکند چرا که ممکن است هاست به شما چنین اجازه را ندهد. همچنین سعی کنید مقدار کمتری را تعیین کنید. مثلا 10 مگابایت

قدم سوم: فایل htaccess

فایل htaccess در public_html هاست قرار دارد. اگر چنین فایلی ندارید آن را بسازید و اگر هم دارید در حالت ویرایش آن را باز کنید. سپس کد های زیر را داخل آن قرار داده و ذخیره کنید:

php_value upload_max_filesize 64M
php_value post_max_size 64M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300

تمامی مراحل برای تغییر حجم آپلود فایل در وردپرس انجام شد. در صورت کار نکردن، باید با پشتیبای هاست خود صحبت کنید تا php.ini را در اختیار شما قرار دهد.

موفق باشید

 

یک دیدگاه برای “تغییر حجم آپلود فایل در وردپرس

  • حمید
    - ۲۹ اردیبهشت , ۱۳۹۴

    عالی بود

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --