سالم دوستان عزیز ، در این مقاله از آموزش وردپرس ، قصد داریم نحوه نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس را به صورت قدم به قدم شرح دهیم.

مقدمه :

حتما شما هم مثل ما با مطالب و مقالات زیادی در مورد سئو وردپرس روبرو شده اید ، مطالب سنگین و طولانی که باعث خستگی ذهن شما شده و باعث شده مقاله رو بی نتیجه و نصفه رها کنید.

سئو مبحث گسترده ای است که نیازمند تخصص زیاد جهت بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو می باشد. ما در این مقاله سعی کردیم مبحث سئو وردپرس به به زبان ساده با افزونه Yoast SEO به صورت گام به گام توضیح دهیم.

به دلیل طولانی بودن مطلب این آموزش را به دو بخش ، نصب و پیکربندی و سئوی وردپرس با Yoast SEO تقسیم بندی کرده ایم و در بخش اول به نحوه نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO خواهیم پرداخت.

فیلم آموزش نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO

نصب افزونه Yoast SEO  :

جهت نصب افزونه از پیشخوان وردپرس به منوی افزونه ها و زیر منوی افزودن رفته در قسمت جستجو عبارت Yoast SEO را وارده کرده مانند تصویر زیر و افزونه Yoast SEO رو نصب کرده و سپس فعال می کنیم.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

پس از فعال سازی افزونه یک منو با عنوان “سئو” به پیشخوان وردپرس اضافه می شود، روی این منو کلیک کرده و در صفحه جدید رو عبارت “پیکربندی آسان” کلیک کنید و یا از طریق منوی بالای مدیریت روی آیکون Yoast SEO کلیک کرده و سپس عبارت “پیکربندی گام به گام ” را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به پیکربندی افزونه Yoast SEO باز شود.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

 

پیکربندی افزونه Yoast SEO :

صفحه پیکربندی افزونه Yoast SEO از 12 بخش تشکیل شده است که به ترتیب به آنها می پردازیم.

1 – در صفحه اول انتخاب می کنیم که خودمان تنظیمات را انجام دهیم یا اگر نسخه پولی افزونه را داریم Yoast SEO تنظیمات را برای ما انجام دهد، در این صفحه روی دکمه پیکربندی Yoast SEO کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

2 – در مرحله دوم انتخاب می کنید که وب سایت شما در دست ساخت می باشد و نباید توسط موتورهای جستجو ایندکس شود یا وب سایت شما فعال بوده و می بایست ایندکس شود.

گزینه A را انتخاب میکنیم و رو دکمه بعدی کلیک می کنیم تا به بخش بعدی برویم.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

3 – در بخش سوم باید نوع وب سایت خود را انتخاب کنید که برای مثال وبلاگ ، فروشگاه ، شرکت و … می باشد، نوع مربوط به محتوای وب سایت خود را انتخاب کرده و روی دکمه بعدی کلیک می کنیم.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

4 – در مرحله چهارم پرسیده می شود که وب سایت معرف یک شخص و یا یک شرکت می باشد ، در صورت انتخاب شخص ، نام شخص مورد نظر پرسیده شده و اگر شرکت انتخاب کنید نام شرکت و لوگوی شرکت از کاربر دریافت می گردد.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

5 – در مرحله پنجم اطلاعات شبکه های اجتماعی مرتبط با وب سایت پرسیده می شود که کاربر می تواند هر کدام از فیلدها را در صورت وجود صفحه در آن شبکه اجتماعی، به دلخواه مقداردهی کند.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

6 – در بخش ششم برای افزونه مشخص می کنیم که برگه ها و نوشته ها برای موتوهای جستجو قابل مشاهده هستند یا خیر. بعد از انتخاب نوع مشاهده روی دکمه “بعدی” کلیک میکنیم تا وارد مرحله بعد شویم.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

7 – در مرحله هفتم باید به این سوال پاسخ دهیم که وب سایت دارای یک یا چند نویسنده می باشد. با توجه به تعداد نویسنده های وب سایت گزینه مربوطه را انتخاب کرده و به مرحله بعد می رویم.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

8 – در مرحله هشتم ، درصورتی که از گوگل وب مستر استفاده می کنید می توانید کد تایید خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و افزونه را با گوگل وب مستر لینک کنید.

در صورتی عدم نیاز به این قابلیت کافیست بدون تکمیل اطلاعات فرم ، روی دکمه بعدی کلیک کنید.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

9 – در بخش نهم ، عنوان وب سایت را مشخص کرده و سپس نوع جداکننده عنوان را انتخاب می کنید.

توجه داشته باشید که جداکننده انتخابی در بین عنوان سایت و عنوان نوشته قرار می گیرد.

نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

با پایان مرحله نهم کار پیکربندی افزونه Yoast SEO به پایان می رسد.

10 – مرحله دهم ثبت نام در خبرنامه افزونه می باشد ، در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار مربوط به افزونه می توانید با وارد کردن نام و ایمیل خود در خبرنامه افزونه ثبت نام کنید.

11 – در مرحله یازدهم افزونه به شما پیشنهاد می کند که در صورت تمایل نسخه پولی افزونه را خریداری کنید.

12 – در مرحله دوازدهم نیز پیام “موفقیت!” به کاربر نمایش داده شده و کاربر را از پایان مراحل پیکربندی افزونه مطلع می سازد و می توان با کلیک بر روی دکمه “بستن” به صفحه اصلی افزونه بازگشت.

خوب دوستان عزیز ، در بخش اول از آموزش سئو وردپرس سعی کردیم نحوه نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO را به صورت گام به گام توضیح دهیم ، در بخش دوم این آموزش به نحوه استفاده از افزونه Yoast SEO جهت سئوی مطالب و در وردپرس خواهیم پرداخت ، با ما در بخش دوم آموزش سئوی وردپرس همراه باشید.

اگر سوالی یا مشکلی مقاله وجود داشت در قسمت نظرات همین مطلب عنوان کنید.

موفق باشید.

همچنین بخوانید:

بخش دوم آموزش سئوی وردپرس با عنوان سئوی وردپرس با Yoast SEO .

4 دیدگاه برای “نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس

  • بهترین فلزیاب
    - ۳۱ فروردین , ۱۳۹۷

    به نظر من بخش نصب آسان افزونه اصلا نیازی به اینهمه توضی نداشت چرا که همونطور که از اسمش مشخصه نصب آسان هستش و کاملا راحته.
    اگر بخش های دیگه افزونه رو تک تک توضیح میدادین مطلب خوبی داشتین.
    به هر حال موفق باشید.

    • سیروس
      - ۳۱ فروردین , ۱۳۹۷

      سلام دوست عزیز ممنون از نظر دلگرم کننده شما
      در بخش دوم مقاله که بزودی منتشر میشه قراره به صورت پیشرفته مابقی قسمت ها رو توضیح بدیم
      با تشکر

  • gholamreza
    - ۱ اردیبهشت , ۱۳۹۷

    سلام خسته نباشید
    آموزش بسیار خوبی بود به کمک این آموزش به راحتی افزونه Yoast SEO را راه اندازی کردم
    سپاس گذارم

    • سیروس
      - ۱ اردیبهشت , ۱۳۹۷

      سلام دوست عزیز ،
      ممنون برای نظرات دلگرم کننده شما و خوشحالیم که این آموزش مورد استفاده شما قرار گرفته.
      موفق باشید

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --