سلام دوستان عزیز ، در این مقاله از آموزش وردپرس ، بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize را شرح خواهیم داد.

مقدمه :

در بسیاری از موارد به دلیل استفاده از افزونه های متعدد و یا قالب های غیر استاندارد در وردپرس ، حجم و تعداد فایلهای CSS و JavaScript افزایش یافته و باعث بالا رفتن تعداد درخواست های ارسالی به سرور شده و در نتیجه سرعت لود وب سایت به صورت چشمگیری کاهش می یابد.

در این مقاله آموزش وردپرس قصد داریم نحوه بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize را به صورت قدم به قدم شرح دهیم.

نصب افزونه Autoptimize :

برای نصب افزونه Autoptimize از پیشخوان وردپرس به منوی “افزونه ها” و زیرمنوی “افزودن” رفته و عبارت Autoptimize را جستجو کرده سپس افزونه مورد نظر را نصب و فعال می کنیم :بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize

پیکربندی افزونه Autoptimize :

پس از فعالسازی افزونه ، از منوی “تنظیمات” و زیر منوی ” Autoptimize” وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید، در این صفحه 3 گزینه وجود دارد ، هر 3 گزینه را فعال می کنیم:

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize

بهینه سازی کد HTML : این گزینه کدهای Html  وب سایت شما را فشرده کرده و حجم آن را کاهش می دهد.

  • بهینه سازی کد Javascript : این گزینه فایل های JS شما را با هم ادغام کرده و به صورت یک فایل در می آورد و با minify کردن کدهای Javascript حجم آنها را کم می کند.
  • بهینه سازی کد CSS : این گزینه فایل های CSS شما را با هم ادغام کرده و به صورت یک فایل در می آورد و با minify کردن استایل های CSS حجم آنها را کم می کند.
  • تنظیمات CDN : اگر وب سایت شما از CDN (Content Delivery Network) استفاده می کند جهت سازگاری افزونه باید آدرس CDN خود را در این قسمت وارد کنید.

توجه: در صورت نیاز می توانید مقاله “CDN  چیست ؟” را مطالعه کنید.

نکته : اگر بعد از فعالسازی هر 3 گزینه در کارکرد وب سایت شما اختلال به وجود آمد ابتدا گزینه Javascript را غیر فعال کنید و کش را پاک کنید و سپس نتیجه را مشاهده کنید.

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize

تنظیمات پیشرفته :

در قسمت تنظیمات پیشرفته مواردی را باید در نظر گرفت:

  • حذف اسکریپت ها از Autoptimize : اگر در وب سایت خود از اسکریپتی استفاده میکنید که نیاز به لود در ابتدا صفحه دارد مانند jQuery ، نام اسکریپت را در این گزینه اضافه کنید تا با فایل های دیگر ادغام نشده و در به صورت مجزا لود شود.
  • حذف CSS ها از Autoptimize : اگر در وب سایت خود استایل CSS دارید که نیاز به لود آن به صورت مجزا دارید و نمیخواهید با فایل های دیگر ادغام شود نام آنرا در این گزینه وارد کنید.
  • ذخیره نمودن Script و CSS ادغام شده : در صورتی که نیاز به کش شدن فایلهای استاتیک JS و CSS ادغام شده دارید این گزینه را فعال کنید.
  • بهینه سازی برای کاربران وارد شده: در صورتیکه میخواهید افزونه برای کاربرانی که لاگین کرده اند فعال نباشد این گزینه را غیر فعال کنید. (جهت دیباگ و مشاهده تغییرات)

افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize :

در زیر یک نمونه آمار وب سایت قبل و بعد از فعالسازی افزونه Autoptimize مشاهده می کنید:

قبل از فعالسازی افزونه Autoptimize :

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize

بعد از فعالسازی افزونه Autoptimize :

بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize

همانطور در دو تصویر بالا به وضوح مشخص است تعداد درخواست ها و حجم کلی صفحه نصف شده و سرعت لود صفحه نیز کاهش پیدا کرده است و امتیاز دریافتی بسیار بالا رفته است.

در نظر داشته باشید که عوامل دیگری نیز مانند  فعال بودن کش ، استفاده از آنالیزور صفحه ، ریکپچا و… در سرعت لود وب سایت شما بسیار موثر است.

جمع بندی :

با استفاده از افزونه Autoptimize  ، با کاهش تعداد درخواست ها به سرور از طریق ادغام فایل های CSS و JS و کم کردن حجم این فایلها با minify کردن آنها افزایش سرعت وردپرس به صورت چشمگیری مشاهده می شود.

توجه : پیشنهاد ما به شما استفاده از افزونه ها کش وردپرس در کنار افزونه Autoptimize می باشد.

خوب دوستان عزیز ، در این مقاله از آموزش وردپرس سعی کردیم بهینه سازی و افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize را به صورت کامل توضیح دهیم ، امیدواریم که این مقاله به شما در حل مشکلات افزایش سرعت وردپرس کمک بکنه.

اگر سوالی یا مشکلی در مقاله وجود داشت در قسمت دیدگاه های همین مطلب عنوان کنید.

موفق و پیروز باشید

2 دیدگاه برای “افزایش سرعت وردپرس با افزونه Autoptimize

  • آرگان
    - ۴ فروردین , ۱۳۹۷

    خوب بود اتفاقی از گوگل اومدم اینجا ولی خوب بود برای دوستم فرستادم اونم دنبالشه اونم بیاد ببینه

    ممنون که سرعت سایتتون بالاست برای این تو خیلی از سایتا رفتم ولی سرعت سایتشون بد بود خداروشکر که راحت چیزی که میخواستم پیدا کردم

    ممنون

    • سیروس
      - ۴ فروردین , ۱۳۹۷

      خوشحالیم که از این آموزش وردپرس راضی بودید و ممنون از نظرات دلگرم کننده شما

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --