سلام دوستان عزیز ، در این مقاله از آموزش وردپرس ، نحوه تغییر قالب وردپرس از phpMyAdmin را شرح خواهیم داد.

مقدمه:

چند وقت پیش یکی از کابران مدرسه وردپرس از ما پرسید که چطور می تونیم از طریق دیتابیس پوسته وردپرس رو تغییر بدیم ، به همین دلیل تصمیم گرفتیم یه مقاله جهت آموزش تغییر قالب وردپرس از phpMyAdmin براتون آماده کنیم و مراحل مورد نیاز را به صورت تصویری براتون شرح بدیم.

روش های تغییر قالب وردپرس

راحت ترین راه برای تغییر قالب وردپرس از طریق منوی نمایش >> پوسته ها در داشبورد مدیریت وردپرس است، ولی گاهی اوقات به دلیل وجود خطا در وردپرس امکان دسترسی به داشبورد ادمین وردپرس وجود ندارد.

در چنین حالتی بهترین روش استفاده از کپی و یا بکاپ که قبلا از وردپرس گرفتید هستش  اما اگه این گزینه هم در دسترس نباشه شما می تونید از طریق دیتابیس قالب پیش فرض وردپرس رو تغییر بدید. در ادامه جهت تغییر قالب وردپرس از phpMyAdmin با ما همراه باشید.

تغییر قالب وردپرس از phpMyAdmin

این روش با تغییر اطلاعات دیتابیس به شما اجازه میده که قالب مورد نظرتون رو جهت استفاده به وردپرس معرفی کنید، برای اینکه این روش کار کنه قالب باید ازقبل روی وردپرس نصب باشه.

برای اینکه ببینید چه قالب هایی روی وب سایت وردپرس شما نصب شده کافیه از طریق CPanel یا DirectAdmin یا هر روش دیگه ای پوشه /wp-content/themes/ رو بررسی کنید.

تغییر قالب وردپرس از طریق phpMyAdmin

در این مثال قالب فعلی وب سایت ما twentyseventeen بوده و ما میخواهیم قالب wpschool را به جای آن از طریق phpMyAdmin فعال کنیم.

ابتدا وارد Cpanel هاست وب سایت وردپرس خودتون بشید و در صفحه موجود روی گزینه phpMyAdmin کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات دیتابیس وارد بشید.

تغییر قالب وردپرس از طریق phpMyAdmin

وقتی وارد phpMyAdmin شدید لیستی از دیتابیس های موجود نمایش داده میشه، از لیست نام دیتابیسی مربوط به وب سایت وردپرس خودتون را انتخاب کنید.

توجه : اگه نام دیتابیس رو نمی دونید می تونید از داخل فایل wp-config.php نام دیتابیس رو متوجه بشید.

تغییر قالب وردپرس از طریق phpMyAdmin

روی نام دیتابیس کلیک کنید تا لیست جداول دیتابیس نمایش داده شود، جدول wp-options را انتخاب کنید.

توجه: به صورت پیش فرض جداول وردپرس با پیشوند wp شروع می شوند و در صورتیکه در هنگام نصب وردپرس پیشوند را تغییر داده باشید، جداول با پیشوند تعریف شده توسط کاربر نمایش داده می شوند.

تغییر قالب وردپرس از طریق phpMyAdmin

بعد از کلیک روی نام جدول لیستی از option های مربوط به وب سایت شما نمایش داده می شود، باید در این لیست به سمت پایین اسکرول کنید تا به دو گزینه template , stylesheet برسید و سپس روی گزینه Edit کنار ردیف template کلیک کنید.

تغییر قالب وردپرس از طریق phpMyAdmin

با کلیک روی گزینه Edit صفحه جهت ویرایش اطلاعات ردیف مربوطه برای شما باز می شود، در این صفحه در فیلد option_value  نام قالب مورد استفاده وردپرس ذخیره شده که در اینجا twentyseventen است و کافی ما این عبارت را با wpschool جایگزین کرده و گزینه go راکلیک کنیم تا قالب wpschool برای وب سایت وردپرس ما فعال شود.

تغییر قالب وردپرس از طریق phpMyAdmin

در ادامه برای ردیف stylesheet هم مراحل بالا را تکرار می کنیم و نام قالب مورد نظر در فیلد option_value جایگزین می کنیم.

به این ترتیب مراحل تغییر قالب وردپرس از phpMyAdmin به پایان رسید و کافی است وب سایت وردپرس خود را رفرش کنید تا متوجه تغییر پوسته وردپرس خود شوید.

جمع بندی:

خوب دوستان عزیز ، در این مقاله از آموزش وردپرس سعی کردیم به صورت گام به گام و تصویری مراحل تغییر قالب وردپرس از phpMyAdmin را به شما آموزش بدیم امیدوارم که مورد قبول واقع شده باشه.

اگر مشکلی و یا سوالی در مورد مقاله وجود داشت خوشحال مشیم که در قسمت نظرات همین مطلب پاسخگو باشیم.

موفق و پیروز باشید.

کلمات کلیدی: ، ،

یک دیدگاه برای “تغییر قالب وردپرس از phpMyAdmin

  • روغن خراطین
    - ۱۶ دی , ۱۳۹۷

    سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --