سلام دوستان عزیز ، امروز با یک مقاله جدید آموزش وردپرس در خدمتتون هستیم و قصد داریم در ادامه آموزش قبلی مراحل سئوی وردپرس با Yoast SEO را به صورت قدم به قدم شرح بدیم.

مقدمه :

در مقاله قبلی آموزش وردپرس با هم مراحل نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO را به صورت گام به گام انجام دادیم و امروز میخوایم به شما آموزش بدیم که چطور با استفاده از افزونه Yoast SEO مطالبمون رو قبل از انتشار برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنیم.

توجه داشته باشید که کار افزونه Yoast SEO بررسی و ارزیابی عناصر داخلی مطالب جهت بهینه سازی برای سئو بوده و به شما پیشنهادات لازم جهت بهبود سئوی وردپرس ارائه میده و شما با پیاده سازی این پیشنهادات، مطالب رو برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کنید.

فیلم آموزش سئوی وردپرس با Yoast SEO

سئوی وردپرس با Yoast SEO :

وقتی که شروع به نوشتن مطلب جدید در وردپرس می کنید ، در انتهای صفحه فرمی به شکل زیر جهت انجام تنظیمات سئو نمایش داده میشود که توصیه های لازم جهت بهبود سئو را در خود جای داده است ، با تکمیل شدن مطلبی که در حال نوشتن آن هستید محتوای این فرم نیز تغییر کرده و با آنالیز صفحه، پیشنهادات لازم جهت بهینه سازی مطلب برای موتورهای جستجو را به شما ارائه می کند.( در صورت پیاده سازی سئوی وردپرس با Yoast SEO )

سئوی وردپرس با Yoast SEO

بهینه سازی محتوا – کلمه کلیدی :

کلید واژه کانونی: مهمترین بخش این قسمت مربوط به کلید واژه کانونی است، در این بخش شما کلمه کلیدی مرتبط با نوشته خود را وارد میکنید ، این کلمه کلیدی نباید کوتاه یا طولانی باشد و کلمه کلیدی نباید تکراری باشد (مطلبی با کلمه کلیدی مشابه نداشته باشید) و کلمه کلیدی باید عینا در عنوان مطلب تکرار شده باشد.

نکته : سعی کنید کلمه کلیدی را با دقت بیشتری انتخاب کنید و توصیه می کنیم قبل از انتخاب کلمه کلیدی برای نوشته، کلمات منتخب خود را در گوگل جستجو کرده و با مشاهده نتایج جستجو تصمیم به انتخاب کلمه کلیدی بگیرید.

در این مثال قصد داریم مطلبی با کلمه کلیدی “افزونه Yoast SEO” منتشر کنیم و مراحل سئوی وردپرس با Yoast SEO را روی این مطلب انجام دهیم.

سئوی وردپرس با Yoast SEO

چون هنوز هیچ عنوان و نوشته ای در مطلبی که می خواهیم منتشر کنیم وجود ندارد با چند پیام های خطای متفاوت مواجه خواهیم شد ، اولین قدم برای رفع این خطاها انتخاب عنوان مناسب برای مطلبی است که میخواهیم منتشر کنیم.

در این مثال برای مطلب مورد نظر عنوان “نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO در وردپرس” را انتخاب می کنیم، توجه داشته باشید که کلید واژه کانونی باید در عنوان انتخابی تکرار شده باشد.

پیش نمایش: در این قسمت یک پیش نمایش از محتوایی که کاربر هنگام جستجو مشاهده می کند  (مانند صفحه جستجوی گوگل) به شما نمایش می دهد.

نکته : می توان با استفاده از دکمه های موجود، محتوا را در دو حالت موبایل و دسکتاپ مشاهده کرد.

برای وارد کردن جزییات بیشتر روی دکمه ویرایش اسنیپت کلیک کنید تا فرم ورود اطلاعات برای این بخش نمایش داده شود، در این قسمت اطلاعات تکمیلی مربوط به مطلب مورد نظر را وارد کنید تا در هنگام جستجو به کاربر نمایش داده شود.

  • عنوان سئو: نحوه نمایش عنوان برای سئو در موتور جستجو می باشد ، مقادیر پیش فرض را تغییر نمی دهیم.
  • نامک: نامی که در آدرسی دهی مطلب مورد استفاده قرار می گیرد ، می توان این مقدار را تغییر داد (نباید طولانی باشد) ولی بهتر است کلید واژه کانونی در نامک تکرار شده باشد.
  • توضیح متا: توضیحات تکمیلی در مورد مطلب منتشر شده که می تواند حداکثر 300 کاراکتر باشد (حداقل 120 کاراکتر) و باید شامل کلید واژه کانونی باشد.

سئوی وردپرس با Yoast SEO

بعد از تکمیل مطلب خود و زمانی که قصد انتشار آن را دارید ممکن است با خطاهای مختلفی در زمینه سئو روبرو شوید ، لیستی از خطاهای موجود در تصویر زیر نمایش داده شده است ، در ادامه به توضیح این موارد میپردازیم:

سئوی وردپرس با Yoast SEO

مواردی که باید در نوشته خود جهت بالا بردن امتیاز سئو رعایت کنید :

  • کلیدواژه کانونی (کلمه کلیدی)  باید در اولین پاراگراف تکرار شود.
  • کلیدواژه کانونی باید چندین بار در بخش های مختلف نوشته شما تکرار شود. (اگر نوشته شما 300 کلمه است باید 3 بار کلید واژه کانونی در آن تکرار شود ، حداقل معادل 1% از نوشته)
  • در توضیحات متای نوشته باید کلیدواژه کانونی (کلمه کلیدی) تکرار شود.
  • بهتر است در مطلبی که قصد انتشار دارید حداقل یک لینک داخلی و یک لینک خارجی با خاصیت nofollow داشته باشید.
  • بهتر است توضیحات متای نوشته شما بیشتر از 120 کاراکتر باشد (حداکثر 300 کاراکتر)
  • تصاویر مورد استفاده در نوشته و تصویر شاخص باید متن جایگزین داشته باشند (بهتر است کلیدواژه کانونی در متن جایگزین تکرار شود)
  • سعی کنید نوشته شما حداقل 300 کلمه داشته باشد.
  • عنوان مطلب انتخابی نباید خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد.
  • بهتر است کلیدواژه کانونی (کلمه کلیدی) در URL صفحه (نامک) تکرار شود.
  • کلیدواژه کانونی بهتر است حداقل یکبار در بین یکی از تگ های H قرار گرفته باشد.
  • هرگز از کلیدواژه کانونی (کلمه کلیدی) تکراری استفاده نکنید.

بهینه سازی محتوا – خوانایی :

بعد از تعریف کلید واژه کانونی و انجام تنظیمات مربوط به این بخش ، وارد بخش خوانایی نوشته می شویم. در این بخش توصیه های لازم برای بالا بردن میزان خوانایی مطلب مانند تصویر زیر نمایش داده می شوند:

سئوی وردپرس با Yoast SEO

مواردی که باید جهت رفع مشکل خوانایی مطلب رعایت کنیم:

    • در نوشته خود از زیر عنوان (تگ های H) استفاده کنیم.
    • پاراگراف های نوشته نباید بیشتر از 150 کلمه باشند.
    • جملات نباید بیش از 20 کلمه باشند (من این رو رعایت نمی کنم چون در زبان فارسی از space زیاد استفاده می کنیم.)
    • تعداد کلمات بعد از هر زیر عنوان (تگ های H) حداقل 300 کلمه باشد.

در بخش خوانایی می توان با کلیک بر روی آیکون چشم در جلوی هر عنوان ، بخش مربوط به آن خطا را در نوشته با رنگ بنفش هایلایت کرد. گاهی اوقات خطای خوانایی مربوط به کل نوشته است و با کلیک روی آیکون چشم هیچ بخشی از نوشته هایلایت نمی شود.

صفحات اجتماعی :

در بخش اجتماعی به تعداد صفحات اجتماعی تعریف شده در هنگام نصب و پیکربندی افزونه Yoast SEO سربرگ خواهیم داشت، در این مثال در هنگام پیکربندی فقط صفحات اجتماعی فیسبوک و توئیتر را به افزونه Yoast SEO معرفی کرده ایم و به همین دلیل فقط دو سربرگ در تصویر زیر مشاهده می کنید.

سئوی وردپرس با Yoast SEO

در این بخش می توان تنظیمات مربوط به عنوان ، توضیح و تصویر مربوط به مطلب را جهت نمایش در صفحات اجتماعی وارد کنیم.

سئوی وردپرس با Yoast SEO – جمع بندی :

در این مقاله از آموزش وردپرس تلاش کردیم بخش های مورد نیاز جهت بهینه سازی مطالب برای موتورهای جستجو با افزونه Yoast SEO را به صورت کامل توضیح دهیم. فیلم آموزش وردپرس مرتبط با این مقاله در کانال آپارات مدرسه وردپرس ، کانال تلگرام مدرسه وردپرس و همچنین ضمیمه همین مطلب اضافه شده است.

در صورتیکه سوال یا مشکلی در ارتباط با مقاله سئوی وردپرس با Yoast SEO وجود داشت در بخش دیدگاه های همین مطلب برای ما ارسال کنید.

موفق باشید.

2 دیدگاه برای “سئوی وردپرس با Yoast SEO + فیلم آموزشی

  • سوئیت مبله در تهران
    - ۲۳ اردیبهشت , ۱۳۹۷

    سلام . من یه مشلی دارم . اگه تو قسمت description چیزی ننویسیم، هیچ مشکلی تو سئو اون مطلب پیش نمیاد؟
    چون مقاله هایی که خوندم، بعضیا میگفتن که اون قسمت خالی نباشه . بعضی هم میگفتن که اگه خالی هم بمونه هیچ اشکالی نداره .

    • الناز
      - ۲۳ اردیبهشت , ۱۳۹۷

      سلام دوست عزیز. بهتره که قسمت description رو تکمیل کنید چون که در سرچ گوگل نمایش داده میشه و بهتره که شامل کلمه کلیدی باشه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --